Fler frågor?

Anmäla fel

felanmalan

Vi vill att du ska trivas hos oss. Om du upptäcker ett fel hemma är du alltid välkommen att kontakta oss.

Gör en felanmälan

Om felet inte är akut är det enklast att felanmäla via Mina sidor. Detta är en ny funktion på hemsidan där du kan felanmäla din bostad och övriga objekt som du hyr. Du kan även anmäla allmänna utrymmen som tvättstuga, sophus, trapphus etc. Du kan sedan följa statusen på din felanmälan tills arbetet är utfört.

Akuta fel

Fel som kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten ska alltid anmälas direkt. Vid akuta fel, ring din bovärd. På kvällar och helger ringer du vår jourtelefon på 20 39 99.

Felanmälan

Du kan enkelt göra en felanmälan direkt på Mina sidor
 

Lägenhetsnummer

Lägenhetens objektsnummer, även kallat lägenhetsnummer, hittar du i överkanten på dörren.

Numret använder du när du kontaktar oss på GotlandsHem angående din lägenhet. Det fyrsiffriga numret på den gula skylten är Skatteverkets och du anger detta nummer vid adressändring.

 

Nyckeln i tuben

När vi ska utföra arbeten hemma hos dig behöver vi komma in. För att du inte ska behöva vänta hemma på oss finns ofta en tub installerad i ytterdörren där du kan lägga din servicenyckel.

Om du inte är hemma och vet att vi ska komma, lägg nyckeln i tuben, så kan vi komma in. Vi lämnar ett visitkort när vi varit på plats så vet du att vi besökt dig.

 
 

Relaterade frågor

Mina sidor kan du se vem som är din bovärd, den person som du alltid vänder dig till när du har frågor om ditt boende. Du anmäler fel smidigast på Mina sidor men vid akuta fel ringer du under kontorstid din bovärd. Under kvällar och helger anmäler du akuta fel genom att ringa vår jourtelefon på 0498 - 20 39 99.
Praktiska tips och råd kan hjälpa dig att åtgärda enklare fel i din bostad och att få dig och din omgivning att trivas bättre. Läs mer
Om din tvättstuga har elektroniskt dörrlås, kan du boka din tvättid på Mina sidor. När du är inloggad väljer du Boka tvättid.
Här kan du se information om de objekt du hyr av oss.
Du kan se dina hyresavier med detaljer som OCR-nummer, hur mycket du har betalt och vilket datum.
När du behöver anmäla något fel i din bostad eller gemensamma utrymmen gör du det enklast på Mina sidor. För akuta fel under kontorstid kontaktar du din bovärd och efter kontorstid, på kvällar och helger ringer du vår jour som nås på telefon 20 39 99. Läs mer om att anmäla fel.
Mina sidor kan du se vem som är din bovärd. Läs mer om våra bovärdar här.
När du blivit kund hos oss och tecknat kontrakt för en lägenhet - så står du inte längre i vår bostadskö. Du måste själv aktivera dig som sökande igen genom att logga in på Mina sidor alternativt kontakta vår kundservice på telefon 0498-20 39 00 eller info@gotlandshem.se.
Söker du bostad hos oss, använder du Mina sidor för att anmäla intresse, ta bort intresse, svara på erbjudanden. Läs mer om Söka bostad hos oss.
Du kan prenumerera på din intresselista och bevaka lediga ledigheter som blir tillgängliga. Läs mer
Varje gång som du loggar in på Mina sidor uppdaterar du din köplats. Detta måste du göra minst inom 365 dagar från det du registrerade dig eller senast förnyade din köplats