Hoppa till innehåll Fler frågor?

Anmäla fel

Bovärd fixar med avlopp vid ett handfat

Vi vill att du ska trivas hos oss. Om du upptäcker ett fel hemma är du alltid välkommen att kontakta oss.

Gör en felanmälan

Om felet inte är akut är det enklast att felanmäla via Mina sidor. Detta är en funktion på hemsidan där du kan felanmäla din bostad och övriga objekt som du hyr. Du kan även anmäla allmänna utrymmen som tvättstuga, sophus, trapphus etc. Du kan sedan följa statusen på din felanmälan tills arbetet är utfört.

Akuta fel

Fel som kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten ska alltid anmälas på telefonnummer 0498 – 20 39 00. Du kan anmäla fel oavsett tid på dygnet.

Felanmälan

Du kan enkelt göra en felanmälan direkt på Mina sidor

Lägenhetsnummer

Din bostad har ett 9-siffrigt objektsnummer hos GotlandsHem, detta hittar du på ditt hyresavtal.

Skatteverkets 4-siffriga lägenhetsnummer hittar du både på ditt hyresavtal samt på en gul skylt i överkant av din ytterdörr. Bostäder med egen ingång har inget lägenhetsnummer.

Nyckeln i tuben

När vi ska utföra arbeten hemma hos dig behöver vi komma in. För att du inte ska behöva vänta hemma på oss finns ofta en tub installerad i ytterdörren där du kan lägga din servicenyckel.

Om du inte är hemma och vet att vi ska komma, lägg nyckeln i tuben, så kan vi komma in. Vi lämnar ett visitkort när vi varit på plats så vet du att vi besökt dig.

Relaterade frågor