Fler frågor?

”Vi vill hjälpa dig på bästa sätt”

GotlandsHems kundservice jobbar varje dag med att hjälpa våra kunder. Ibland handlar det om att förmedla kontakt till rätt person, men målet är att kunna hjälpa dig på en gång.

Resultatet av kundundersökningen 2016 visade att våra hyresgäster upplevde svårigheter med att få tag i rätt person på GotlandsHem. Det ville vårt kundserviceteam ändra på. Därför har de jobbat aktivt med att göra det möjligt att hjälpa dig så mycket det bara går redan vid första kontakten.

Det här har vi gjort för att underlätta för dig som ringer oss:

Egen växel. Vi tog över växelfunktionen och nu svarar vår kundservice på alla inkommande samtal. Det gör att vi har koll på alla frågor som ställs till oss.
Ring ett nummer så hjälper vi dig.
 Vår kundservice kopplar dig till rätt person när du ringer så att du slipper leta efter vilket telefonnummer du ska ringa, det går alltid bra att ringa till kundservice på 0498 – 20 39 00.
Hjälp med en gång. Även om vi kan koppla vidare ditt samtal så försöker vi alltid först att hjälpa dig direkt, så att du ska få svar på dina frågor så snabbt som möjligt.

Vi har också jobbat med att förnya vår kundmottagning så att den ska kännas välkomnande och att det ska finnas mötesrum där man kan sitta och prata avskilt.

– När du besöker oss ska du känna dig välkommen och få ett glatt och trevligt bemötande. Det är också viktigt att det finns bra platser att prata ostört. Behöver du diskutera ett privat ärende ska du kunna göra det utan att någon annan lyssnar, säger Linda Helmin, teamledare i kundservice.

Nytt i kundmottagningen:

Besöksrum. I besöksrummen kan du sitta ner och prata i lugn och ro när du behöver hjälp.
Trivsamt. Vi vill att det ska kännas trivsamt och välkomnande när du besöker oss, därför gjorde vi en helrenovering av kundmottagningen.
Tillgänglighet. Breda dörrar och låga trösklar för en hög tillgänglighet var viktigt vid renoveringen.
Se vilka tillval vi har. Förutom att se ett tillvalskök kan du nu se väggfärgerna uppmålade på väggen. Här kan du titta på köksluckor, bänkskivor och golv- och badrumsmattor Kom gärna på besök och se dig omkring!

Linda och hennes kollegor i kundservice har fler förbättringar på gång i sin planering och ser fram emot att se om åtgärderna sedan förra kundundersökningen har gett resultat.

–  Det som är viktigt för oss är att vi vill hjälpa dig på absolut bästa vis oavsett vad det gäller. Därför blir svaren i kundundersökningen väldigt viktiga för oss, så att vi vet hur vi ska prioritera framöver, säger Linda.