Fler frågor?

Förändring av tv-grundutbudet

28 juni, 2018

Från 1 juli 2018 får du som är hyresgäst hos GotlandsHem ett nytt tv-grundutbud. Samtidigt stängs det analoga kabel-tv-nätet ner och tjänsterna fortsätter i det öppna fibernätet med ökad valfrihet bland både utbud och leverantörer.

Nytt grundutbud för tv

Grundutbudet med tv-paketet Telia Lagom kommer att avslutas och istället övergå till tv-paketet Telia Start från och med 1 juli 2018. Det nya grundutbudet är kostnadsfritt med 13 kanaler och tre playtjänster. Kanalerna består av SVT1, SVT1 HD SVT2, SVT2 HD, SVT24, SV24 HD, TV4, TV4 HD, Kunskapskanalen, Kunskapskanalen HD, Barnkanalen, Barnkanalen HD och Axess TV. Playtjänsterna finns för SVT, TV4 och Axess TV.

Du som boende behöver inte göra någonting vid övergången utan förändringen kommer att ske automatiskt. Du kan använda samma tv-box från Telia och du behöver inte några nya koder eller inställningar.

Vill du ha fler kanaler kan du beställa det från vilken tjänsteleverantör du vill. Det gör du genom Zmarkets hemsida gotlandshem.zmarket.se/privat.

Avstängning av analoga tv-kanaler genom kabel-tv-uttaget

Den 1 juli 2018 kommer det analoga kabel-tv-nätet, som levererats av Com Hem, att stängas ner. Det påverkar dig som tittar på tv via det analoga kabel-tv-uttaget eftersom all tv-sändning då endast kommer att fungera i fibernätet och genom din tv-box från Telia

Hur påverkas du som köper tjänster från Com Hem?

Com Hem finns redan idag i fibernätet och kommer fortfarande att finnas kvar som tjänsteleverantör, men bara via fibernätet. Du som har ett eget avtal med Com Hem för internet, telefoni eller digitala tv-kanaler kan ha kvar dina tjänster, men du kommer eventuellt att behöva ny utrustning gällande bredbandsswitch och digital-tv-box i din lägenhet.

Har du som är kund hos Com Hem frågor om ditt nuvarande abonnemang eller digital-tv-box kontaktar du dem på telefon: 90 222. Öppettider vardagar: klockan 08.00-21.00, helgdagar: klockan 09.00-18.00.

 

 

Till nyhetsarkivet