Fler frågor?

Störningar i nätet

18 september, 2017

För information har vi nu påbörjat uppgraderingen av bredbandet till våra fastigheter i hela vårt bestånd.

Uppgraderingen innebär att man får ett stabilare nät som kan erbjuda högre hastigheter och bättre kvalitet. Under arbetets gång kan det förekomma störningar i nätet under kortare stunder på tv, internet och telefonin samt tvättstugebokningen.

Uppgradering av bredbandsnät under dagtid
Vi utför det tekniska arbetet för uppgraderingen av bredbandsnätet under dagtid måndag till torsdag vilket kan förklara om du upplever störningar den här tiden på dagen. Om ditt bredband inte fungerar som det ska efter kontorstid ber vi dig att först starta om din mediaomvandlare och bredbandsswitch som är placerade i det vita bredbandsskåpet på väggen. Du gör detta genom att bryta strömmen, vänta fem till tio minuter, och sedan koppla på strömmen igen.

Gör felanmälan till Telia
Om du inte löser problemet genom att starta om din mediaomvandlare och bredbandsswitch bör du felanmäla till din tjänsteleverantör Telia på telefonnummer 020-240 250.
Det finns även ett extra insatt telefonnummer 0770-176 076 som har öppettiderna måndag-fredag kl. 8.00-16.30. När du ringer in behöver du säga att du bor i GotlandsHem, samt uppge din adress och lägenhetsnummer.

OBS! Ring alltid först till Telias vanliga nummer för felanmälan 020 – 240 250.

Om inte rätt lokal-tv-kanal visas så starta om din digital-tvbox så kommer du att se Tv Öst.

 

Till nyhetsarkivet