Uppgradering av bredbandsnätet
Publicerad 17 oktober, 2017
Just nu pågår en uppgradering av bredbandet till våra fastigheter i hela vårt bestånd.
Uppgraderingen innebär att man får ett stabilare nät som kan erbjuda högre hastigheter och bättre kvalitet. Under arbetets gång kan det förekomma störningar i nätet under kortare stunder på tv, internet och telefonin samt tvättstugebokningen.
Uppgradering av bredbandsnät under dagtid
Vi utför det tekniska arbetet för uppgraderingen av bredbandsnätet under dagtid måndag till torsdag vilket kan förklara om du upplever störningar den här tiden på dagen. Om ditt bredband inte fungerar som det ska efter kontorstid ber vi dig att först starta om din bredbandsswitch som är placerade i det vita bredbandsskåpet på väggen. Du gör detta genom att bryta strömmen, vänta fem till tio minuter, och sedan koppla på strömmen igen.
Gör felanmälan till Telia
Om du inte löser problemet genom att starta om din bredbandsswitch bör du felanmäla till din tjänsteleverantör Telia på telefonnummer 020-240 250.
OBS! Ring alltid först till Telias vanliga nummer för felanmälan 020 – 240 250.
Fel regional tv-kanal efter migrering
Om du efter migreringen inte får rätt regional tv-kanal (Östnytt) ringer du Telias Support telefonnummer 020-240 250 för att få hjälp. Anteckna identifikationskod och kontroll för tv- boxen, som finns på insidan av bredbandsskåpet (om man använder den kollektiva tjänsten).
Problem att beställa nya bredbandstjänster hos Telia
Vi har fått kännedom att Telias Kundtjänst felaktigt meddelar att det inte går att beställa tjänster under den pågående uppgraderingen av vårt bredbandsnät som pågår till november 2017.
Om du får problem att beställa bredbandstjänster ska du kontakta Telias Kundtjänst på telefonnummer 90200. De hanterar alla nya beställningar för internet, tv och telefon.
När du ringer till Telia bör du hänvisa dem till överlämningsstödet ”Omförhandling Lan”. Det låter kanske konstigt men Telia kommer att förstå vad du menar.