Kund
Våra främsta kunder är de som bor hos oss och de som står i vår bostadskö. Att ha en bra dialog med våra kunder är det absolut viktigaste för att kunna leverera bra kvalitet.
Att vara en bra hyresvärd innebär för oss att både ge god service och leverera en god boendemiljö. Därför behöver vi hela tiden se på det vi gör ur våra kunders perspektiv, så att vi kan göra oss, våra bostäder och bostadsområden bättre.
Det ska vara tryggt hemma
Att erbjuda våra hyresgäster en trygg vardag är en av de viktigaste frågorna för oss. Därför jobbar vi tillsammans med våra hyresgäster i nära dialog och förebyggande där vi snabbt agerar när vi får indikationer på att otrygghet är på väg att uppstå. Vi inventerar också våra bostadsområden ur ett trivsel- och trygghetsperspektiv.
En viktig del för att känna sig trygg hemma och för att trivas tror vi är att ha möjligheten till inflytande. Både när det kommer till sin egen bostad men också sådant som händer utanför och i anslutning till bostaden. Boinflytande är viktigt för oss för att förstå behoven hos de som bor i GotlandsHem och hjälper oss att bli bättre. För våra hyresgäster innebär boinflytande möjligheten att få vara med och påverka sin hemmiljö.