Fler frågor?

Sök ledig parkering

Det finns möjlighet för dig att hyra parkering hos oss på GotlandsHem men utbudet och villkoren varierar lite mellan våra områden.

I de flesta områden är det fri parkering och i andra krävs det särskilt tillstånd. I vissa områden finns det även möjlighet att hyra en öppen parkeringsplats, skärmtak eller garage. Parkeringsplatser förmedlas efter kötid på samma sätt som våra lägenheter men det är en separat kö till detta.

En grundförutsättning för att kunna hyra parkering är att du hyr en lägenhet eller lokal i nära anslutning till parkeringsplatsen. Kontakta gärna vår kundservice om du har frågor eller önskar mer information. Naturligtvis hjälper vi också till att registrera dig i parkeringskön.

Relaterade frågor

För att söka bostad hos oss måste du vara registrerad som sökande. Det gör du här.
Vad gäller med registrering, bostadskö och kötider. Läs mer.
GotlandsHems bostadskö har vissa regler angående kötid och köordning . Läs mer.
Efter att du har registrerat dig kan du hålla dina kontaktuppgifter uppdaterade på Mina sidor
Du kan prenumerera på din intresselista och bevaka lediga ledigheter som blir tillgängliga. Läs mer
För att få teckna avtal och hyra en lägenhet av oss är det några krav du måste uppfylla. Läs mer
GotlandsHem erbjuder olika typer av boendealternativ utöver de lägenheter med grundläggande villkor. Läs mer
För studentlägenheter gäller några kompletterande villkor för våra hyresavtal. Läs mer
Du har möjlighet att byta din lägenhet mot ett annat boende och göra ett bostadsbyte. Lägenheter med särskilda villkor kan endast byta med bostäder som har samma villkor. Läs mer
Om din tvättstuga har elektroniskt dörrlås, kan du boka din tvättid på Mina sidor. När du är inloggad väljer du Boka tvättid.
Här kan du se information om de objekt du hyr av oss.
Du kan se dina hyresavier med detaljer som OCR-nummer, hur mycket du har betalt och vilket datum.
När du behöver anmäla något fel i din bostad eller gemensamma utrymmen gör du det enklast på Mina sidor. För akuta fel under kontorstid kontaktar du din bovärd och efter kontorstid, på kvällar och helger ringer du vår jour som nås på telefon 20 39 99. Läs mer om att anmäla fel.
Mina sidor kan du se vem som är din bovärd. Läs mer om våra bovärdar här.
När du blivit kund hos oss och tecknat kontrakt för en lägenhet - så står du inte längre i vår bostadskö. Du måste själv aktivera dig som sökande igen genom att logga in på Mina sidor alternativt kontakta vår kundservice på telefon 0498-20 39 00 eller info@gotlandshem.se.
Söker du bostad hos oss, använder du Mina sidor för att anmäla intresse, ta bort intresse, svara på erbjudanden. Läs mer om Söka bostad hos oss.
Du kan prenumerera på din intresselista och bevaka lediga ledigheter som blir tillgängliga. Läs mer
Varje gång som du loggar in på Mina sidor uppdaterar du din köplats. Detta måste du göra minst inom 365 dagar från det du registrerade dig eller senast förnyade din köplats