Du har möjlighet att byta din lägenhet mot ett annat boende och göra ett bostadsbyte. Lägenheter med särskilda villkor kan endast byta med bostäder som har samma villkor. Läs mer om bostadsbyte
När du behöver anmäla något fel i din bostad eller gemensamma utrymmen gör du det enklast på Mina sidor. För akuta fel under kontorstid kontaktar du din bovärd och efter kontorstid, på kvällar och helger ringer du vår jour som nås på telefon 20 39 99. Läs mer om att anmäla fel.
När du blivit kund hos oss och tecknat kontrakt för en lägenhet - så står du inte längre i vår bostadskö. Du måste själv aktivera dig som sökande igen genom att logga in på Mina sidor alternativt kontakta vår kundservice på telefon 0498-20 39 00 eller info@gotlandshem.se.
Varje gång som du loggar in på Mina sidor uppdaterar du din köplats. Detta måste du göra minst inom 365 dagar från det du registrerade dig eller senast förnyade din köplats