
GotlandsHem erbjuder ett diskmaskinspaket under vissa kriterier. Paketet inkluderar installation, underhåll och vid behov byte av diskmaskinen i din bostad. Alla kostnader för dig som hyresgäst baseras på bruksvärdesmodellen.
Här kan du läsa mer om bruksvärdesmodellen.
Så går det till
Hör av dig till kundtjänst på telefonnummer 0498 – 20 39 00 för att ansöka om att få en diskmaskin installerad. Vi kommer då att planera när vi kan genomföra en besiktning hemma hos dig. Då ser vi över hur just ditt kök är beskaffat, hur vattnet är draget och vilka marginaler som finns för att kunna genomföra en installation på ett säkert sätt. Om det är möjligt att installera en diskmaskin i ditt kök godkänner du att vi gör det genom ett hyresgästgodkännande. Diskmaskinen installeras sedan av våra fastighetstekniker.
Månadskostnad
En installerad diskmaskin inklusive underhåll från oss medför ett tillägg på din månadshyra, enligt den avtalade bruksvärdesmodellen för gällande år. Om din bostad redan är förberedd för diskmaskin blir tillägget något lägre. För aktuell kostnad ber vi dig kontakta vår kundservice.
När diskmaskinen inte är beställd genom oss
Om du själv väljer att installera diskmaskin ansvarar du för att arbetet är fackmannamässigt utfört. Du kan behöva återställa din lägenhet till ursprungligt skick vid utflytt och behöver vara medveten om att det kan medföra en kostnad den dag du flyttar ut.
Observera att vi vid större renoveringar oftast installerar nya diskmaskiner. Om du har köpt och installerat en egen diskmaskin innan renoveringen, kan du behöva sälja den.
Det här gäller
- Diskmaskinen tillhör bostaden som den installeras i
- Vi sätter inte in bänkdiskmaskiner
- Möjligheten att få en diskmaskin installerad av oss gäller inte för fastigheter där underhåll är planerat inom en snar framtid.
- Vi sköter underhåll på de diskmaskiner vi installerar
- Om du uppfyller kriterierna får du en diskmaskinsanlutning installerad i samband med att du beställer diskmaskin
- Vi erbjuder inte längre enbart installation av själva diskmaskinsanslutningen
- Kontakta kundservice om du redan har en diskmaskin som behöver bytas ut
- Om du får problem med den diskmaskin vi installerar gör du en felanmälan som vanligt inne på Mina sidor eller i boendeappen
Hittade du vad du sökte efter?
Låt oss veta om du tyckte att denna information hjälpte dig. Din återkoppling är till stor hjälp för oss i vårt kontunerliga förbättringsarbete.
Relaterade guider
Prata med dina grannar i boendeforum
Ett boendeforum är en plats för dig och dina grannar att kommunicera med varandra. Kanske vill du anordna loppis och undrar om det är någon mer som är intresserad? Eller så kanske du vill dela ett tips eller skapa gemenskap. Målet är att förbättra kommunikationen mellan hyresgästerna och uppmuntra till gemensamma aktiviteter som kan stärka gemenskapen och tryggheten i ditt kvarter.
Så kommer du igång med boendeappen
Vi har skapat en guide till dig som visar steg för steg hur du kommer igång med boendeappen.
Boendeapp
Boendeappen är till för dig som är hyresgäst hos oss. Appen är skapad för att underlätta hanteringen av saker som har med ditt boende att göra.
