Först när vi börjar prata om problem och missförhållanden kan vi faktiskt göra någonting åt dem. På den här sidan hittar du vår visselblåsarfunktion. Där kan du rapportera om missförhållanden och vara så anonym du själv vill. Mellan 29 september 2023 och 3 oktober 2023 byter vi leverantör av Visslafunktionen. Under dessa dagar går det därför inte att skicka in ärenden via Vissla.
I den bästa av världar kan vi lösa de allra flesta problemen med personliga samtal, men ibland kan det kännas lite för jobbigt. Därför har vi ett samarbete med ett företag som tillhandahåller en visselblåsartjänst, som vi kallar Vissla, där vem som helst kan rapportera om problem och missförhållanden i vår verksamhet.
Kom ihåg att Vissla varken är ett nödsystem eller en funktion som ersätter vår kundservice. Ämnen som rapporteras via Vissla ska vara sådant som inte passar i andra kanaler, det kan bland annat handla om mobbning, diskriminering, korruption, brott mot uppförandekoder och liknande.
Låt oss veta om du tyckte att denna information hjälpte dig. Din återkoppling är till stor hjälp för oss i vårt kontunerliga förbättringsarbete.