
Nu finns vi i en app
Nu kan du som är hyresgäst hos oss ladda ner en app. Den är skapad för att underlätta hanteringen av sådant som har med ditt boende att göra.
Vad är det för app?
Vi har anslutit oss till Boendeappen Avy, som är en tjänst som gör det enklare för hyresgäster att hantera det mesta som rör boendet. I appen kan du bland annat:
- Ta emot och se dina hyresavier
- Skapa och följa felanmälningar
- Boka tvättstuga
- Ta emot viktig information från oss via notiser i din telefon
Observera att det enbart är hyresgäster som har tillgång till appen och notera att funktionerna i appen kan variera beroende på vilken fastighet du bor i.
Varför gör ni det här?
Vårt mål är att förenkla din vardag genom att ge dig tillgång till viktiga funktioner och information om ditt boende - oavsett var du befinner dig. Under året kommer vi med jämna mellanrum att introducera flera nya funktioner. Funktioner som bland annat kan bidra till ökad trivsel och gemenskap.
Hur gör jag för att komma igång med boendeappen?
- Tryck här för att ladda ner appen till din telefon eller sök efter Boendeappen Avy i App Store eller Google Play
- Ladda ned och logga in med BankID
När du loggat in första gången kommer app-ikonen på din hemskärm i telefonen att ändras till GotlandsHems logga.
Vi har skapat en guide som förklarar hur du kommer igång med appen, både i telefonen och hur du loggar in från en dator. I guiden finns också steg för steg hur du loggar in om du inte kan logga in med BankID.
Du kommer till guiden genom att klicka här.
Du kan läsa mer om boendeappen genom att klicka här.
Hur påverkar det här mig som är boende men också står i bostadskön?
Om du är boende kommer du fortsättningsvis att behöva logga in på Mina sidor en gång per år för att uppdatera dina ködagar och för att söka lediga objekt, ändra kontaktuppgifter samt lägga upp annons om bostadsbyte.
Dina ködagar uppdateras inte när du loggar in i boendeappen.